تغییر عادت منفی به مثبت

تغییر عادت منفی به مثبت  

 

کلمه ها عقاید شکل گرفته و افکار بیان شده هستند به عبارت ساده آن چه می گویی فکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امورمان شکل می دهند.

ادامه مطلب ...

حکایت مدیریتی - 3

لباس های کثیف! 

 زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌کشی کردند. روز بعد ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش درحال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت:

ادامه مطلب ...

مشتری مداری -۳

 

 

 

 

ویژگی ها سازمانهای مشتری مدار

 یک سازمان دارای طبقه‌بندی‌های اداری ، چارت‌های سازمانی ، قسمتهای مختلف و اهداف و خطی‌مشی‌ها، دستورالعمل‌ها و بسیاری موارد دیگر است. که مسلماً برای مشتریان وبزرگی سازمان وقسمت های مختلف آن اهمیت ندارد بلکه می‌خواهند کسی مشکلاتشان را حل نماید. سازمان مشتری مدار سازمانی است که هدف آن پیش‌گرفتن درخواست‌ های مشتریان در مسائلی که بیشترین ارزش را برای آنها داراست می‌باشد و رضایت مشتری را سرمایه خود و ضامن برگشت سرمایه سازمان می‌دانند.  

ادامه مطلب ...

او نیامد

   هر صبح جمعه سراغت را از باد صبا مى‏گیرم، نشانى از کوى آشناى تو مى‏پرسم، اما باد صبا چون همیشه پاسخى ندارد. آه که غروب جمعه چه دلگیر است، چشمهاى ابرى منتظران هواى باریدن دارد. هفته‏اى دیگر نیز بى‏گل روى مولا سپرى شد، چه سخت و طاقت‏فرساست: «عزیزٌ علىّ أن أرى الخلق ولاترى ولاأسمع لک حسیسا ولانجوى».   

امروز هم جمعه است و...

وقتی می خواهم تاریخ بالای صفحه را بنویسم؛ تصمیم میگیرم گوشه اش طوری که فقط خودم ببینم بنو یسم: جمعه و او نیامد!  

اما بسیار خوانا و درشت می نویسم 

" تا جمعه دیگر انتظارها باقی است "

حکایت مدیریتی ۳

شناخت کارمندان  

روزی مدیر یکی از شرکت‌های بزرگ در حالیکه به سمت دفتر کارش می‌رفت چشمش به جوانی افتاد که در کنار دیوار ایستاده بود و به اطراف خود نگاه می‌کرد. 

جلو رفت و از او پرسید: «شما ماهانه چقدر حقوق دریافت می‌کنی؟»...

ادامه مطلب ...